Steppery i Stepy

Steppery i Stepy

Steppery oraz stepy to bardzo popularne urządzenia fitness, które z pewnością znajdą miejsce w Twojej domowej siłowni. Dzięki tym urządzeniom jesteś wstanie pracować głównie nad mięśniami dolnych partii ciała ale nie tylko. Budowa wytrzymałości mięśniowej, przy jednoczesnej redukcji tkanki tłuszczowej i zwiększeniu wydolności tlenowej organizmu to niebywałe atuty tych urządzeń. Regularne i intensywne treningi są wstanie dać niebywałe efekty!

Aktywne filtry

Do czego służy stepper?

Stepper to niewielkie uderzenie, na które najczęściej można natrafić w klubie fitness. Używa się go najczęściej do treningu aerobowego oraz ćwiczeń wzmacniających i ujędrniających dolne partie mięśniowe. Zbawiennie działa również na cały układ krwionośny oraz oddechowy. Wyróżnia się dwa podstawowe rodzaje tego urządzenia: stepper prosty i stepper skrętny.

Ten pierwszy wyróżnia się przede wszystkim niewielkimi rozmiarami, prostą konstrukcją oraz niską ceną. Ćwiczenia na nim przypominają wchodzenie po schodach. Drugi rodzaj różni się od wersji klasycznej budową. Jego konstrukcja sprawia, że wykonuje się na nim ruch podobny do jazdy na łyżwach, dzięki czemu angażowanych jest więcej partii mięśniowych.

Steper do ćwiczeń na redukcję tkanki tłuszczowej i cellulitu

Odpowiednio dobrany stepper do ćwiczeń pozwala na przeprowadzenie intensywnego i wyczerpującego treningu. Jest to szczególnie istotne w okresie jesienno-zimowym, kiedy pogoda niezbyt zachęca do wychodzenia z domu. Prawidłowo wykonywane ćwiczenia pozwalają osiągnąć wiele korzyści, takich jak:

  • redukcja tkanki tłuszczowej
  • ujędrnienie ciała
  • likwidacja cellulitu

Stepper domowy to świetne urządzenie, które pomaga pozbyć się nadmiaru kilogramów. Potrzebny jest jednak do tego odpowiedni plan treningowy. W czasie ćwiczeń należy utrzymywać stałe, wysokie tętno, dzięki czemu pobudzony zostanie metabolizm. Ważne jest również prawidłowe oddychanie, ponieważ do spalania tłuszczu niezbędny jest tlen. Żeby treningi przyniosły zamierzone efekty trzeba je przeprowadzać minimum 3 razy w tygodniu po 30 minut.

Wzmocnij swoje łydki, uda i pośladki

Stepper fitness to również znakomite urządzenie do wzmacniania dolnych partii ciała, takich jak: łydki, uda oraz pośladki. Niezależnie od tego na jakim rodzaju urządzenia ćwiczymy, najbardziej angażowane są zawsze nogi. Bardzo mocno pracują również mięśnie brzucha. To wszystko ma bezpośrednie przełożenie na stabilizację pleców i poprawę całej sylwetki. Dla osób zaawansowanych dobrym wyborem będzie stepper z regulacją oporu, który pozwala zwiększać intensywność wykonywanych ćwiczeń, a tym samym osiągać lepsze efekty.

Steper skrętny czy prosty? Jaki wybrać?

Wszystko uzależnione jest od efektów, jakie chcemy osiągnąć. Gdy zależy nam jedynie na wzmocnieniu nóg i pośladków, to w zupełności wystarczy stepper prosty. Dla osób początkujących, szczególnie tych, które mają kłopoty z utrzymaniem równowagi lub problemy z kręgosłupem, zalecany jest stepper z ramionami. Ćwiczenie na nim jest prostsze, więc zbyt szybko się nie zniechęcą.

Jeżeli komuś zależy na treningu angażującym wszystkie partie mięśniowe, wówczas najlepszym wyborem będzie stepper skrętny z linkami. Umożliwia on wzmacnianie nie tylko nóg czy pośladków, ale również ramion. Warto również zaopatrzyć się w urządzenie posiadające opcje dodatkowe. Z jeden strony mogą one urozmaicić trening, a z drugiej pozwalają kontrolować efekty ćwiczeń. Do najpopularniejszych funkcji należą liczniki: kroków, dystansu, kalorii czy prędkości.