Trenowanie w warunkach domowych staję się coraz bardziej popularne. Przemawia za tym oszczędność czasu, wygoda a także możliwości jakie dają nam producenci sprzętu treningowego. W domu możemy wykonywać ćwiczenia na praktycznie każdą partię mięśniową. Możemy ćwiczyć przede wszystkim mięśnie brzucha jak mięśnie pleców z wykorzystaniem drążka treningowego, który da się zainstalować bez większych trudności. Jaki drążek do podciągania wybrać?

SPIS TREŚCI:

  1. Dlaczego warto zainwestować w drążek treningowy?
  2. Drążek rozporowy – gdzie i jak zamontować?
  3. Drążek mocowany do ściany lub sufitu.
  4. Drążek stacjonarny
  5. Drążek do futryny - zdejmowany.

Dlaczego warto zainwestować w drążek treningowy?

Ćwiczenia na drążku do podciągania we własnym domu wcale nie musi być abstrakcją, nawet jeśli mieszkasz w niewielkim mieszkaniu. Dzięki temu przyrządowi wyrzeźbisz swoje ciało, zwłaszcza mięsień czworoboczny i najszerszy grzbietu a także biceps, triceps czy mięśnie brzucha. Ćwicząc w ten sposób rozwijasz górne partie mięśniowe, może to być znakomita alternatywa dla klasycznych ćwiczeń z przyrządami lub bez.

Posiadając własny drążek treningowy nie musisz korzystać z tego na siłowni. Możesz bez problemu przeprowadzić trening pleców w domu wykorzystując hantle (wiosłowanie) a także drążek (podciąganie). Oprócz tego przy pomocy drążka doskonale wyrzeźbisz mięśnie proste brzucha, poprzez unoszenie nóg do klatki piersiowej w zwisie, lub skośne, przez unoszenie nóg ze skrętem.

Doskonałą zaletą posiadania własnego drążka treningowego jest to, możesz ćwiczyć w każdym momencie, kiedy tylko masz na to ochotę. Na rynku jest wiele różnych rodzajów tego sprzętu. W dalszej części artykułu dowiesz się jaki drążek wybrać, żeby pełnił swoją podstawową funkcję.

Drążek rozporowy – gdzie i jak zamontować?

Drążek rozporowy jest najłatwiejszym w montażu ze wszystkich dostępnych na rynku. Może to zrobić kompletny laik i nie są potrzebne do tego żadne narzędzia.

Żeby zainstalować drążek rozporowy w domu, potrzebna będzie ościeżnica drzwi. Zakładając, że w każdym mieszkaniu są przynajmniej jedne drzwi, można z pewnością stwierdzić, że bez względu na to ile metrów ma Twoje mieszkanie, możesz bez wahania takie urządzenie nabyć i zamontować.

Montaż drążka rozporowego polega na rozpieraniu jego końcówek w przeciwnych kierunkach do momentu, kiedy poczujesz maksymalny opór. Rozmiar ościeżnicy nie ma również większego znaczenia, gdyż drążki te są regulowane i przeważnie zakres regulacji waha się w przedziale od 60 do 100 cm.

Mocnym atutem tego przyrządu jest, fakt że NIE WYMAGA ON WIERCENIA W FURRYNIE, a ponadto doskonale przylega jeśli poprawnie i równo przyłożymy go do ościeżnicy. Gumowe końcówki zapobiegają rysom na ościeżnicach, dlatego po demontażu, na futrynie nie powinno być żadnego śladu. Wszystkie drążki rozporowe powinno montować się zgodnie z instrukcją montażu, która dołączona jest do każdego modelu. Sprawdź przykładowy model drążka rozporowego → One Fitness DB10 z naszej oferty oferty sklepu. Przed zakupem warto zaznajomić się z instrukcją dot. maksymalnego obciążenia (wagi użytkownika), żeby nie doprowadzić do wypadku.

Drążek mocowany do ściany lub sufitu.

Drążek sufitowy lub ścienny daje większe możliwości jeśli chodzi o możliwość chwytu. Jest to sprzęt, który zamontujemy do ściany lub sufitu, dlatego będą Ci potrzebne narzędzia jak wiertarka, kołki i śruby.

Tego typu drążek gimnastyczny mocuje się do równego i solidnego podłoża, się za pomocą śrub, które dołączone są do kompletu w kilku miejscach. Należy pamiętać, że bezpieczeństwo, zależy od rodzaju ściany, do której przymocujesz drążek. Najlepiej, żeby było to podłoże betonowe, dzięki czemu wytrzymałość mocowania będzie o wiele bardziej skuteczna.

drążek do podciągania bushido dr1

Tego typu drążki do pociągania posiadają często uchwyt na worek treningowy, co będzie dodatkowym atutem dla zawodników sportów walki. Dzięki temu uniwersalnemu rozwiązaniu możesz wykorzystać drążek do treningu bokserskiego. Przykładowy produkt z uchwytem na worek w naszej ofercie to → drążek wielofunkcyjny Bushido DR1.

Drążek stacjonarny

Drążki stacjonarne będą nadawać się do pomieszczeń w których mamy wysoki sufit, dlatego przeważnie kupowane są przez osoby mieszkające w domach jednorodzinnych. Tego typu sprzęt mocuje się w jednym miejscu do podłogi, za pomocą śrub, dlatego więc nosi nazwę „stacjonarny”. Drążek ten daje możliwość regulacji wysokości, wyznacza nam swobodę treningu (można ćwiczyć w pełnym wyproście, bez krzyżowania nóg), oprócz tego dopuszczalny opór jest zdecydowanie wyższy niż przy drążkach montowanych do futryny. W niektórych modelach jest możliwość wykonywania dipów, dzięki zainstalowanym dodatkowym uchwytom.

Drążek do futryny – zdejmowany.

Ostatnim omawianym typem drążka w tym poradniku będzie drążek niewymagający montażu. Możemy go zainstalować na futrynie, wykonać ćwiczenie a następnie zdjąć i schować w bezpiecznym miejscu. Jest to drążek niewymagający montażu, który daje możliwość podciągania się, ćwiczenia mięśni brzucha a także wykonywania dipów.

drążek bez montażu

Wielką zaletą posiadania tego sprzętu jest fakt, że jest to drążek przenośny i nie wymaga on praktycznie żadnego mocowania. Wystarczy, że założysz go na futrynę przed treningiem. Warunkiem jest posiadanie futryny, której rama jest wysunięta przed ścianę kilka centymetrów.

Drążek ten posiada na końcówkach gąbki, które zabezpieczają futrynę przed porysowaniem. W naszym sklepie znajdziesz ten produkt pod tym linkiem: https://sportemo.pl/drazek-do-podciagania-do-futryny-bez-montazu